مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 07:152020-02-07اجتماعي

کودکان دنیای دیجیتال


شخصیت کودکان و نوجوانان از همان دوران خردسالی و کودکی و از طریق بازی های کودکانه شکل می گیرد، دختران از همان کودکی با خاله بازی و پسران با ماشین بازی و پلیس بازی با دنیای بزرگترها ارتباط می گیرند، اما امروزه پیشرفت تکنولوژی بر این دنیای کودکانه سایه افکنده است.

بچه های امروزی بسیار فراتر از زمان حرکت کرده و به بازی ها و سرگرمی هایی روی آورده اند که نه تنها هیچ سودی برای آنان ندارد بلکه انزوا و گوشه گیری و دوری از جمع را در آنان تقویت کرده و حتی در بسیاری مواقع آنان را به کودکانی پرخاشگر تبدیل می کند.

کودکی که به جای بازی با اسباب بازی ها و یا همسالانش ساعت ها گوشی و تبلت بدست در گوشه ای نشسته و بی توجه به دنیای اطرافش مشغول بازی بوده و حتی گاهی حرکاتی هیجانی و پرخاشگرانه از خود نشان می دهد، به تدریج به این نوع وقت گذرانی عادت کرده و تمام دنیای کودکی اش در همان فضا خلاصه می شود.

در این وابستگی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی، والدین نقش اساسی دارند و گاهی برای اینکه به کارهای روزمره خود برسند و یا خستگی در کنند، کودکانشان را به دام فضای مجازی انداخته و آنان را با بازی هایی که در گوشی های خود نصب کرده اند سرگرم و ساعت ها از آنها غافل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان دنیای دیجیتال

کودکان دنیای دیجیتال