مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 20:302020-02-06دانش

وقتی دانشمندان ایرانی دنیا را مجبور به پذیرش قدرت علمی کشور کردند


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به پیشرفت های علمی ایران در حوزه های مختلف علمی گفت: دانشمندان ایرانی دنیا را مجبور به پذیرش قدرت علمی کشور کردند.

- گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ ورود به دانش نانو در تمام کشورهای دنیا سابقه چندانی ندارد و در کشور ما نیز از زمانی که ستاد توسعه نانوفناوری برای حمایت از نانوفناوران شکل گرفت تا امروز بیش از پانزده سال می گذرد اما در همین مدت کم محققان کشورمان توانستند دنیا را مجبور به پذیرش قدرت علمی خودشان کنند.

به گفته سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، آن زمان که ما فعالیت در نانوفناوری را آغاز کردیم کمتر از 10 نفر از اساتید دانشگاه های کشور در این زمینه حتی اطلاعات داشتند، به طوریکه متخصصان ما هم نمی دانستند که نانو چیست؛ بنابراین می توانیم بگوییم ما نانوفناوری را از صفر شروع کردیم و حالا سه سال است که جایگاه چهارم دنیا را حفظ کرده ایم.

سرکار می گوید: هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا را نمی بینید که در این بازه زمانی کوتاه در یک حوزه فناوری پیشرفته به بازار و صادرات رسیده باشد، ببینید ما در ایران چه کار مهمی انجام دادیم؟ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به توجه و پشتیبانی های مقام معظم رهبری برای پیشرفت علمی محققان کشورمان می گوید: انصافا هیچ کشوری را نمی توانید پیدا کنید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی دانشمندان ایرانی دنیا را مجبور به پذیرش قدرت علمی کشور کردند

وقتی دانشمندان ایرانی دنیا را مجبور به پذیرش قدرت علمی کشور کردند