مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 15:352020-02-06ورزشي

جشنواره غذاهای سنتی در مهاباد برگزار شد


رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز پنج شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره غذاهای بومی با هدف حفظ آیین و سنت های بومی قدیمی این شهرستان و به نمایش گذاشتن توانمندی های بانوان برپا شده است.

قرنی مصطفی پور افزود: در این جشنواره 100 نفر از بانوان و دختران این شهرستان انواع غذاهای محلی و بومی مهاباد را تهیه و در این جشنواره عرضه کردند.

وی ادامه داد: بانوان شرکت کننده در این جشنواره بیش از 60 نوع غذای سنتی، فانتزی، انواع آش، سوپ، کیک، شرینی و نان های محلی را در این جشنواره تهیه و عرضه کردند.

وی بیان کرد: آش محلی ، بربه سیل ، کفته ، شورباو ، دوکلیو ، دولمه ، کشک بادمجان و شیرینی های محلی از جمله غذاهای سنتی و بومی مهاباد به شمار می رود که در این جشنواره توسط بانوان خوش ذوق پخته و ارایه شد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: در این جشنواره همچنین 10 نوع دسر و شیرینی های مخصوص قبل و بعد از غذا توسط بانوان هنرمند مهابادی تهیه شده بود.

وی افزود: به نفرات اول تا سوم این جشنواره بر اساس میزان توجه به سنت ها و آیین های بومی و محلی در پخت غذا و طعم آنها در سه بخش غذاهای سنتی، غذاهای فانتزی و کیک و شیرینی با نظر کمیته داوران جوایزی اهدا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره غذاهای سنتی در مهاباد برگزار شد

جشنواره غذاهای سنتی در مهاباد برگزار شد