مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 06:452020-02-06سياسي

مراکز علمی و پژوهشی، می توانند جایگاه علوم نجوم و فضا را توسعه بخشند


مراکز علمی و پژوهشی، می توانند جایگاه علوم نجوم و فضا را در جامعه توسعه بخشند.

- ایسنا/قم صاحب کتاب قرآن و کیهان شناسی گفت: مراکز علمی و پژوهشی، می توانند جایگاه علوم نجوم و فضا را در جامعه توسعه بخشند.

حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی در گفت وگو با ایسنا در ابتدا با اشاره به برخی از فعالیت ها در حوزه نجوم و فضا عنوان کرد: این جانب دارای دکترای قرآن و متون اسلامی و دکترای قرآن و علوم با گرایش نجوم و صاحب مقالاتی در مجلات تخصصی قرآنی هستم.

مدیر گروه قرآن و علوم طبیعی جامعه المصطفی العالمیه افزود: در حال حاضر نیز با گروهی به نام قرآن و علوم همکاری داشته و دانشجویانی در سطح دکترا داریم و فعالیت های قرآنی و نجوم و پاسخگویی به شبهات و بحث های نظری و داده های علمی قرآن در حوزه نجوم را دنبال می کنیم.

وی در مورد جایگاه قم در عرصه علوم نجوم و فضا تصریح کرد: ویژگی هایی که قم در این عرصه دارد را بسیاری از شهرستان ها ندارند و می تواند کار رصدی اتفاق بیفتد و بهترین مناطق کشور در رصد آسمان، قم است، به طوری که برنامه ریزی و کارهای اجرایی رصد خانه ملی بین قم و کاشان انجام می شود.

مسترحمی بیان کرد: قم در جهت انجام کارهای پژوهشی و تعامل با مراکز دانشگاهی و حوزوی و یا مراکز مربوط به حوزه نجوم و مباحث دینی و میان رشته ای قرآن و نجوم و فقه و نجوم و قرآن به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز علمی و پژوهشی، می توانند جایگاه علوم نجوم و فضا را توسعه بخشند

مراکز علمی و پژوهشی، می توانند جایگاه علوم نجوم و فضا را توسعه بخشند