مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 09:552020-02-05اقتصادي

پروژه پایاب سد گیوی بزودی اجرا می شود


وحید کنعانی روز چهار شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تفاهم نامه مربوط به تامین اعتبار مالی و اجرای این پروژه در جریان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل بین استاندار و مدیران عامل بانک های کشاورزی ، سپه و وزارت نیرو امضا شده و روز سه شنبه شرکت مجری آن از طریق مناقصه مشخص شد.

وی بیان کرد: با انتخاب پیمانکار مجری، مقدمات کار برای اجرای پروژه پایاب سد گیوی فراهم شده و با حضور استاندار اردبیل بزودی آیین کلنگ زنی پروژه با اعتبار 2 هزارو 200 میلیارد ریال انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: با اجرا ، تکمیل و بهره برداری از این پروژه بزرگ منطقه آب بیش از هشت هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر تامین خواهد شد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد، سد گیوی (کوثر) با ظرفیت 76 میلیون متر مکعب 102 متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده، این سد بر روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن 53 میلیون مترمکعب است.

برای اجرای پروژه پایاب سد گیوی و برخی اقدامات تکمیلی سد به اعتباری بالغ بر 2 هزار و 220 میلیارد ریال نیاز بود که در جریان سفر رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل اعتبار مورد نیاز از محل فاینانس دو بانک کشور تامین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه پایاب سد گیوی بزودی اجرا می شود

پروژه پایاب سد گیوی بزودی اجرا می شود