مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 09:102020-02-05اقتصادي

نمی توان از دریای خزر آب آورد و در تالاب ها کشاورزی کرد


یک استاد گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد  گفت: برای هرمترمکعب شیرین کردن آب، حدود 2 تا 3 دلار هزینه نیاز است، بنابراین نمی توان از دریای خزر آب آورد و در تالاب ها کشاورزی انجام داد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک استاد گروه جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد  گفت: برای هرمترمکعب شیرین کردن آب، حدود 2 تا 3 دلار هزینه نیاز است، بنابراین نمی توان از دریای خزر آب آورد و در تالاب ها کشاورزی انجام داد.

سعدالله ولایتی، در نشستی علمی که به مناسبت روز جهانی تالاب ها با عنوان امروز و آینده تالاب های ایران، فرصت ها و چالش ها، که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در خصوص آمار مربوط به بارندگی در کشور عنوان کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن آمار دقیق یا داشتن آمار باکیفیت پایین است.

سازمان برنامه و بودجه سابق، میزان بارندگی در30 تا 40 سال اخیر را ، 240 میلی متر در نظر گرفت، اما طبق آمار ما در سال، 130 میلیارد مترمکعب آب تجدید پذیر داریم.

از این آمار، حدود 50 میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی است.

وی افزود: در سال 1394 وزارت نیرو آمار جدیدی را ارائه کرد و آمار قبلی را رد و اعلام کرد که میزان بارندگی 200میلی متر بوده و 88 میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در کشور داریم که از این مقدار 49 میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمی توان از دریای خزر آب آورد و در تالاب ها کشاورزی کرد

نمی توان از دریای خزر آب آورد و در تالاب ها کشاورزی کرد