مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 07:352020-02-05اقتصادي

معرفی نانو کاتالیستی برای حذف گوگرد از سوخت مایع


محققان دانشگاه علم و صنعت اخیرا نانوکاتالیست بر پایه اکسید فلز را برای حذف گوگرد از سوخت مایع معرفی کردند و به گفته آنها این کاتالیست در فاز آزمایشگاهی توانست تمام گوگرد موجود در سوخت را حذف کند.

- محققان دانشگاه علم و صنعت اخیرا نانوکاتالیست بر پایه اکسید فلز را برای حذف گوگرد از سوخت مایع معرفی کردند و به گفته آنها این کاتالیست در فاز آزمایشگاهی توانست تمام گوگرد موجود در سوخت را حذف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حذف گوگرد از ترکیبات نفتی، بخش بسیار مهمی در تصفیه سوخت های هیدروکربنی است؛ چراکه این ترکیبات مانع از عملکرد مناسب خودروها شده و سوختن این ترکیبات همراه با آزاد شدن گاز SO2 است.

انتشار این گاز موجب تشکیل باران های اسیدی و سایر مشکلات زیستی از جمله تخریب نمای ساختمان ها می شود؛ از این رو حذف گوگرد از سوخت های دیزلی تا کمتر از حد مجاز بسیار ضروری است.

بر این اساس تیم تحقیقاتی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران اقدام به تولید نانوکاتالیست بر پایه اکسید فلز کردند که می تواند گوگردزدایی را با سرعت بالا انجام دهد.

الناز عسگری از محققان این پروژه با بیان اینکه یکی از ترکیبات موجود در سوخت های مایع، گوگرد است، گفت: حضور این ماده در سوخت مشکلات زیست محیطی به دنبال دارد و عملکرد خودرو را نیز کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی نانو کاتالیستی برای حذف گوگرد از سوخت مایع

معرفی نانو کاتالیستی برای حذف گوگرد از سوخت مایع