مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 07:202020-02-05دانش

پذیرش دانشجوی بورسیه تقاضامحور در دانشگاه تربیت مدرس


معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از پذیرش دانشجوی بورسیه تقاضا محور در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری از مهر سال 1399 خبر داد.

- محمدرضا کلباسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای پذیرش دانشجو شیوه های مختلفی وجود دارد یکی از مسیرها، پذیرش از طریق بورسیه های تقاضا محور است؛ تقاضا محور به این معنی است که موسسات، وزارتخانه ها و سازمانهای تحقیقاتی و اجرایی در خصوص رشته و تعداد نفرات مورد نظر خود با دانشگاه وارد مذاکره می شوند و در صورت حصول توافق میان طرفین، دانشجوی مورد تقاضای آنها، بر اساس ضوابط و مقررات به عنوان بورسیه در دانشگاه پذیرش می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که دانشجویان بورسیه تقاضا محور لزوما باید از مسیر آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند؛ افزود: با این وجود اما دانشجوی بورسیه موسسه مورد نظر، می تواند از جمله سهمیه های خود آن نهاد خاص باشد.

بطور مثال؛ دانشگاه با موسسه ای توافق می کند که 3 نفر از کارکنان آن موسسه را بورسیه کند، مشروط بر اینکه در کنکور شرکت کرده باشند که البته روال معمول به همین گونه است و برای این موسسات و سازمانها بعد از توافق با دانشگاه، کد رشته ویژه اختصاص داده می شود.

کلباسی ادامه داد: در ادامه پس از طی مراحل مختلف قانونی و ثبت نام در کلاس درس حاضر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش دانشجوی بورسیه تقاضامحور در دانشگاه تربیت مدرس

پذیرش دانشجوی بورسیه تقاضامحور در دانشگاه تربیت مدرس