مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 00:152020-02-04بين الملل

استقرار زیردریایی حامل کلاهک هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از استقرار یک فروند زیردریایی حامل موشک جدید کوتاه برد با کلاهک نسبتا کوچک هسته ای در اقیانوس آرام خبر داد و اعلام کرد این اقدام در واکنش به آزمایش های سلاح های مشابه روسیه انجام شده است.

این اقدام که تغییری مهم در وضعیت دفاعی آمریکا به شمار می رود سبب تشدید نگرانی ها از افزایش خطر جنگ هسته ای شده است.

منتقدان نگرانند که سلاح های هسته ای کوچک به دلیل اینکه می توانند خساراتی کمتری به بار بیاورند و در نتیجه مناقشه هسته ای را کاهش می دهند احتمالا بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

جان رود، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: هدف از استقرار کلاهک جنگی کم بازده W76-2 بررسی این موضوع است که دشمنان بالقوه همچون روسیه معتقدند به کارگیری سلاح های هسته ای کم بازده سبب برتری آنان در مقایسه با آمریکا و متحدان و شرکای این کشور می شود.

براساس اظهارات ویلیام ارکین و هنس کریستنسن از پژوهشگران وب سایت فدراسیون دانشمندان آمریکا، کلاهک هسته ای W76-2 با قدرت تخمینی تولید انفجار 5 کیلو تنی، با کلاهک های هسته ای با قدرت انفجار 455 کیلوتنی و 90 کیلوتنی که پیشتر در زیردریایی های آمریکا به کار رفته اند مقایسه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار زیردریایی حامل کلاهک هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام

استقرار زیردریایی حامل کلاهک هسته ای آمریکا در اقیانوس آرام