مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 11:202020-02-04اقتصادي

عرضه اولیه 2500 میلیارد ریالی اوراق سلف نفت خام صادراتی


مدیرعامل بورس انرژی، از آغاز عرضه اولیه 2500 میلیارد ریال اوراق سلف نفت خام صادراتی خبر داد و گفت: این اوراق برای نخستین بار عرضه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از روابط عمومی بورس انرژی، آقای سیدعلی حسینی، گفت: امروز پانزدهم بهمن ماه، اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک صادراتی میدان نفتی آذر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نماد ساذر 991 به عموم سرمایه گذاران برای نخستین بار عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این عرضه اولیه در مجموع 261،748 قرارداد سلف موازی عرضه اولیه خواهد شد، افزود: اوراق مذکور به روش حراج ناپیوسته به عموم سرمایه گذاران عرضه می شود.

حسینی تصریح کرد: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نرخ 19 و 18/5 درصد و نرخ بازار گردانی 17.

5 درصد سالانه بوده و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

وی از حجم کل تأمین مالی صورت گرفته در بورس انرژی ایران از ابتدای امسال تا کنون نیز سخن گفت و افزود: بورس انرژی ایران به عنوان بازاری متشکل و شفاف توانسته با ایفای نقشی مؤثر برای طرح های توسعه ای نفت و گاز کشور و همچنین بازاری کارآمد برای تجار داخلی و خارجی، ابزار های مختلفی را در برای تأمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه اولیه 2500 میلیارد ریالی اوراق سلف نفت خام صادراتی

عرضه اولیه 2500 میلیارد ریالی اوراق سلف نفت خام صادراتی