مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 09:552020-02-04دانش

ایران در صنعت «فوتونیک» و «اپتیک» جزو 10 کشور برتر جهان است


رییس دانشگاه آزاد کشور در حاشیه دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران گفت: کشور ما در علم فتونیک و اپتیک در دو دهه اخیر رشد خوبی داشته و جزو 10 کشور برتر جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ادامه در خصوص پیشرفت های علم فوتونیک در کشور گفت: نور و فوتونیک در زندگی بشر و فناوری هایی روز، نقش بسیاری دارد و مهم ترین کاربرد نور در ارتباطات به دلیل سرعت بالای آن است و کشور ما در علم فتونیک و اپتیک جزو  10 کشور برتر جهان است.

وی تصریح کرد: ایران در این حوزه از دانشمندان قوی و خوبی برخوردار است و در این دو دهه ایران رشد خوبی داشته و در جهان خوش درخشیده است و در شاخه های دفاع، سلامت و ارتباطات در کشور مرهون رشد علم فوتونیک و فناوری های وابسته به آن هستیم.

طهرانچی در خصوص برگزاری بیست و ششمین کنفرانس فوتونیک و اپتیک ایران خاطر نشان کرد: در این همایش هر سال اساتید و دانشجویان جمع می شوند و فعالیت هایی که در یکسال رخ داده است، را به اشتراک می گذارند و به نوعی نمایشگاه دستاوردهای علمی این رشته پیوهشی محسوب می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامس کشور تصریح کرد: به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با دانشگاه ها و آزمایشگاه های معتبر دنیا برابری می کنیم و استعدادهای بسیار خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در صنعت «فوتونیک» و «اپتیک» جزو 10 کشور برتر جهان است

ایران در صنعت «فوتونیک» و «اپتیک» جزو 10 کشور برتر جهان است