لزوم طراحی بازی های جذاب برای بچه های تک فرزند و آپارتمان نشینامروز، شرایط زندگی تغییر کرده و بازی ها، باید هم بچه هایی را که عموما تک فرزند هستند، سرگرم کرده و برایشان جذاب باشند؛ هم در فضاهای کوچک آپارتمانی قابل اجرا باشند. - شهاب محسنین طراح بازی رومیزی اُرچین در گفت وگو با خبرنگار مهر ، گفت: پیشینه بازی برابر عمر انسان هاست و تصور من این است که بازی، همزاد انسان بوده و افراد مختلف بر اساس محیطی که در آن زندگی می کرده اند به بازی های متفاوت پرداخته اند. وی افزود: نخستین آثار و نشانه های مربوط به بازی و سرگرمی به 7هزار سال پیش؛ به ایران و مصر و هند باستان برمی گردد. یعنی به همان روزگار که با فلز و سنگ و چوب، مجسمه های کوچکی می ساختند که به شکل انسان یا حیوان بود و با آن بازی می کردند. با این توضیحات می توان به پیشینه شطرنج که یکی از کهن ترین بازی ها در جهان است، پی برد. این طراح بازی های رومیزی به نقش فرهنگی بازی اشاره کرد و گفت: بازی، کارکردهای مختلفی دارد، اما یکی از جنبه های مهم آن، آموزش و انتقال پیام های آموزشی و فرهنگی است. به این معنی که ما در قالب بازی می توانیم فرهنگ و آداب و رسوم و بسیاری از مفاهیم دیگر را به مخاطب خود منتقل کنیم. البته پیش از آموزش، آن چه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که سرگرم شدن و لذت بردن، مهم ترین هدف در ارائه و طراحی بازی های مختلف است که گاهی بازی سازان برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |