مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 09:152020-02-02سياسي

آیا محمد علاوی بر کرسی عادل عبد المهدی تکیه می زند؟


با معرفی محمد توفیق علاوی برای احراز پست نخست وزیری عراق این سوال مطرح است که چه چشم اندازی را می توان برای آینده تحولات این کشور تصور کرد؟ - هرچند با در نظرگرفتن متغیرهای چندگانه داخلی و خارجی اعم از منطقه ای و بین المللی نمی توان پاسخ دقیق به این سوال داد اما از بررسی واکنش های موجود می توان تا حدودی چشم انداز تحولات را حدس زد.

در عرصه داخلی با وجود برخی مخالفت ها به نظر می رسد محمد توفیق علاوی از این شانس و امکان برخوردار است که بتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد و دولت و کابینه خود را تشکیل دهد.

اما اینکه دولت وی موقت خواهد بود و مسئولیت برگزاری انتخابات زودهنگام را برعهده خواهد داشت و یا اینکه باقیمانده دوره نخست وزیری عادل عبد المهدی را در خلال حدود سه سال آینده پر و تکمیل خواهد کرد بستگی به توافقات سیاسی دارد که هنوز جزییات آن روشن نشده است اما به نظر می رسد گزینه دوم محتمل تر باشد.

اما در عرصه خارجی آن چه از قرائن و شواهد موجود بر می آید این است که عربستان با معرفی محمد توفیق علاوی به احراز نخست وزیری مخالف است و رویکرد رسانه های این کشور در چند ساعت گذشته که از اعلام این خبر می گذرد علیه این موضوع بوده و رسانه های سعودی تلاش کرده اند مخالفت ها را برجسته کنند و به روال معمول به بزرگنمایی دست بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا محمد علاوی بر کرسی عادل عبد المهدی تکیه می زند؟

آیا محمد علاوی بر کرسی عادل عبد المهدی تکیه می زند؟