مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 09:152020-02-02پزشكي

بیماران دیابتی روزانه تست قند خون بگیرند


فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: بیماران دیابتی به ویژه بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، باید روزانه چندین بار نسبت به سنجش قند خون اقدام کنند.

- علیرضا استقامتی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص باورهای درست و نادرست در مورد بیماری دیابت اظهار داشت: در کوتاه مدت، بیماری دیابت عارضه خاصی را بر اندام های بیماران تحمیل نمی کند اما اگر کنترل قند خون به درستی صورت نگیرد، عوارض مختلفی در بلند مدت در کمین بیماران است که جبران آن هم برای بیمار، دشوار و شاید غیرقابل جبران باشد و هم برای نظام بهداشت و درمان، هزینه های زیادی را به بار می آورد.

به گفته استقامتی، معاینات دوره ای پزشکی برای بیماران دیابتی، برای بررسی سلامت اندام هایی همچون چشم، قلب و کلیه ضروری است و در این خصوص بیماران دیابتی باید اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت سرمایه گذاری برای توسعه آموزش بیماران دیابتی تصریح کرد: مهمترین راه برای رهایی از عوارض بیماری دیابت، توانمندسازی بیماران است.

این یک واقعیت غیرقابل انکار و یک ضرورت است که بیماران دیابتی باید توانمندی های خود را برای مدیریت این بیماری افزایش دهند و این موضوع از طریق آموزش محقق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران دیابتی روزانه تست قند خون بگیرند

بیماران دیابتی روزانه تست قند خون بگیرند