مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 07:102020-02-02اقتصادي

افزایش 20 درصدی صادرات محصولات خام دامی از استان اصفهان


صادرات انواع محصولات دام ، طیور و آبزیان به خارج،10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

- مرکز اصفهان ؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: حدود 22 و نیم تن ،28 نوع محصول دام ، طیور و آبزیان با میلیون ها دلار ارزآوری،10 ماهه امسال به خارج صادر شده است.

محمد کشتکار افزود: پا و پنجه مرغ، پرشترمرغ، عسل، پودرگوشت، آلایش خوراکی و غیرخوراکی مرغ و دام، تخم مرغ، شترمرغ،هزارلاگاوی،مرغ، ماهی و میگو تازه و منجمد پنیر خامه ای، کبک ،عسل،پر شترمرغ،خرگوش، ماهیان زینتی ازمحموله های صادرات جهانی از استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: انواع محصولات دام ، طیور و آبزیان به 24 کشور از جمله روسیه،ترکیه،لبنان و کشورهای جنوب غرب آسیا و برخی کشورهای اروپایی همچون سوییس و آلمان صادرشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه استان با تولید سالانه یک میلیون و 370 هزار تن شیر،رتبه نخست تولید این محصول در کشور را دارد اضافه کرد: 70 درصد میزان شیر تولیدی استان اصفهان از گاوداری های درجه کیفی A تولید و 30 درصد آن صادر می شود.

وی درادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ،حدود 322 تن کنسانتره شیر،428 تن پنیرخامه ای و افزون بر 10 تن خامه پاستوریزه از استان اصفهان به روسیه (از کشورهای اوراسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی صادرات محصولات خام دامی از استان اصفهان

افزایش 20 درصدی صادرات محصولات خام دامی از استان اصفهان