مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 07:072020-02-02پزشكي

هیچ موردی از کرونا در شمال سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است


هادی میرزایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:بخش ویژه ای برای مقابله با ویروس کورنا در بیمارستان تنفسی زابل اخصاص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: هم اینک خطر جدی مردم را تهدید نمی کند اما رعایت مسائل بهداشتی و شست و شو دست با آب و صابون برای کنترل این ویروس امری ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید کرد: همسایگی شمال سیستان سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان و وجود بیماری های متعدد در آن کشور شرایط این منطقه را خاص می کند اما تا کنون ویروس کرونا در اتباع این کشور مشاهده نشده است.

وی با اشاره به بیماری آنفلوآنزا و پیشگیری آن در منطقه سیستان گفت: برای مقابله با این ویروس از ابتدا بخش ویژه ای برای کنترل راه اندازی و ویروس آنفلوآنزا در منطقه کنترل شد.

میرزایی تصریح کرد: متاسفانه ویروس آنفلوآنزا جان 2 نفر را در منطقه سیستان گرفت که یکی از آنها کودکی با مشکل مادرزادی و دیگر فرد مسن با مشکل تنفسی بود.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ موردی از کرونا در شمال سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است

هیچ موردی از کرونا در شمال سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است