مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 06:302020-02-02اقتصادي

هجوم آفت به 80 درصد جنگل های کردستان


تغییرات آب و هوایی، خشکسالی های پیاپی و دست درازی به جنگل های کردستان موجب طغیان نوعی آفت در اوایل دهه هشتاد در سطح استان شد که همچنان درحال تخریب درختان بلوط بوده و نفس جنگل های کردستان را به شمارش انداخته است.

- ایسنا/کردستان تغییرات آب و هوایی، خشکسالی های پیاپی و دست درازی به جنگل های کردستان موجب طغیان نوعی آفت در اوایل دهه هشتاد در سطح استان شد که همچنان درحال تخریب درختان بلوط بوده و نفس جنگل های کردستان را به شمارش انداخته است.

جنگل های غرب کشور (عمدتا بلوط) بیش از 10 هزار سال قدمت و پنج میلیون و 200 هزار هکتار وسعت دارد که پس از آخرین دوره یخبندان به وجود آمده اند.

بیش از 20 درصد آب های سطحی کشور از جنگل های زاگرس سرچشمه می گیرد و گونه های جانوری و گیاهی فراوانی را در اکوسیستم خود جای داده است.

سهم استان کردستان از جنگل های زاگرس تنها 500 هزار هکتار است که گونه غالب آن را بلوط تشکیل می دهد؛ این درختان همیشه در معرض آسیب ها و دست درازی سودجویان قرار گرفته و در دهه های اخیر به علت پررنگ شدن فعالیت های انسانی و در نتیجه برهم خوردن اکوسیستم منطقه شاهد طغیان آفات درختان جنگلی بوده است.

یکی از آفات مهم جنگل های بلوط کشور و به ویژه جنگل های کردستان، حشره جوانه خوار بلوط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجوم آفت به 80 درصد جنگل های کردستان

هجوم آفت به 80 درصد جنگل های کردستان