مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 05:552020-02-02اجتماعي

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی مشاهده نشده است


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اعلام کرد: از ابتدای پارسال تاکنون، موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، دکتر شهرام شرقی با تاکید بر اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی تحت کنترل است، افزود: امسال در بازدید از 500 مزرعه پرورش طیور در استان، 18 هزار مورد نمونه برداری و 56 هزار آزمایش پیرامون آنفلوآنزای فوق حاد طیور انجام شد که همه آزمایش ها منفی بوده است.

وی اطلاع رسانی به مرغداران و پرورش دهندگان طیور نسبت به افزایش شرایط امنیت زیستی، کنترل و بازرسی در مسیرهای نقل و انتقال پرندگان در مبادی ورود به استان، انجام گشت های مشترک با سپاه و نیروی انتظامی در ورودی محموله های مشکوک به استان و واکسیناسیون طیور را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی برشمرد.

دکتر شرقی با اشاره به واکسیناسیون 600 هزار پرنده حساس در خراسان رضوی شامل مزارع پرورش طیور پولت تخم گذار، بوقلمون گوشتی و مزارع پرورشی مرغ مادر در سال جاری، گفت: برای پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال 11 هزار مراقبت و بازدید از سطح مزارع پرورشی و اماکن نگهداری در خراسان رضوی انجام ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی مشاهده نشده است

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی مشاهده نشده است