مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 بهمن 1398 ساعت 11:102020-02-01پزشكي

کمپین تغذیه سالم بر روی ریز مغذی ها متمرکز شود


انستیتو تغذیه به عنوان متولی اصلی علمی و تحقیقاتی حوزه تغذیه و غذا در وزارت بهداشت، حرف اول را می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد اسماعیل اکبری، در جمع کارگروه کمپین تغذیه سالم، افزود: من از پتانسیل موجود در انستیتو مطلع ام و میدانم در اینجا توان انجام برنامه های کلان ملی وجود دارد و باید انجام شود.

وی گفت: امیدوارم هر چه سریع تر دبیرخانه این کمپین در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی تشکیل شود و از تمامی افراد و صاحب نظران این امر برای مشارکت دعوت بعمل آید.

اکبری تصریح کرد: در نخستین گام اجرای کمپین تغذیه سالم می توان به عنوان یک مدل و پایلوت، روی بحث ریزمغذی ها تمرکز شود زیرا در اجرای کمپین بحث عدالت اجتماعی هم باید مد نظر قرارگیرد و ما نمی توانیم تنها به مردم توصیه کنیم که چه بخورند بلکه باید به مردم کمک هم بکنیم مواد مورد نیاز بدنشان تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال ما قادر نیستیم همه مردم را در مصرف شیر و لبنیات و غذای دریایی به حدی برسانیم که ویتامین D مورد نیاز جامعه را تامین کنیم و نیاز به تامین ریز مغذی ها داریم که از دورترین نقاط کشور تا شهرهای بزرگ در دسترسی مردم باشد.

مشاور عالی وزیر بهداشت، با اشاره به اهمیت اجرای صحیح کمپین تغذیه، گفت: این تفکر ارزشمندی است و خود این امر ارزش محسوب می شود و اگر ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمپین تغذیه سالم بر روی ریز مغذی ها متمرکز شود

کمپین تغذیه سالم بر روی ریز مغذی ها متمرکز شود