مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 بهمن 1398 ساعت 07:462020-02-01دانش

ساخت نانو کره های کربنی برای دارورسانی هوشمند


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روش نوین با ساخت نانو کره های کربنی با کاربرد در تولید پایه کاتالیست و دارو رسانی هوشمند دست یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پروین کیانی شجاعی از محققان طرح تهیه نانو ذرات هیبریدی کربنی با روش نوین گفت: با توجه به اهمیت کاربردهای وسیع نانو کره های کربنی توخالی در پایه کاتالیست، حامل های دارویی و در سیستم های ذخیر انرژی در باتری ها و از طرف دیگر به دلیل عملکرد بهتر نانو ذرات هیبریدی نسبت به ذرات کروی، در این مطالعات نانو ذرات هیبریدی توسط روشی تک ظرفی تولید شدند.

وی گفت: این روش برای اولین بار برای تهیه نانو ذرات کروی کربنی به کار برده شده است و با توجه به کم کردن مراحل تهیه این نانو ذرات، می توان این تحقیقات را گامی در جهت تجاری سازی این مواد باشد.

کیانی روش تولید این نانو ذرات را از روش پلیمریزاسیون به روش پیکرینگ در جا ذکر کرد و ادامه داد: در این روش فاز آلی شامل مواد اولیه تمامی لایه های هسته-پوسته- پوسته، در آب دیسپرس شده و سپس طی واکنش و جدایش فازی ساختار هسته- پوسته- پوسته تهیه شدند و در نهایت پس از کربنیزاسیون و حذف پوسته دوم، ساختار هیبریدی کربنی به دست آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانو کره های کربنی برای دارورسانی هوشمند

ساخت نانو کره های کربنی برای دارورسانی هوشمند