مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 بهمن 1398 ساعت 04:452020-02-01پزشكي

آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله مهریز


سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهریز از آغاز اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در مهدهای کودک این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/یزد سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهریز از آغاز اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در مهدهای کودک این شهرستان خبر داد.

رضا زارع در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در این باره گفت: این طرح با هدف شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب در بین مهدهای کودک و پیش دبستانی شهرستان اجرا می شود.

وی با بیان این که شایع ترین اختلالات دوران کودکی، اختلال اضطرابی است، خاطرنشان کرد: بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می شود.

سرپرست بهزیستی مهریز تاکید کرد: اختلال اضطراب کودکی، پدیده ای گذرا نبوده و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می شود.

وی گفت: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام، می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و یک زندگی طبیعی داشته باشند.

زارع در پایان با بیان این که در سال گذشته 408 نفر از کودکان شهرستان غربالگری و موردهای مشکوک در مرحله دوم بعد از غربالگری، به روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله مهریز

آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله مهریز