مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 بهمن 1398 ساعت 01:152020-01-31اقتصادي

وای اگر دیو خفته گاوخونی بیدار شود


حشمت الله انتخابی عصر جمعه در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها که در سیاه کوه واقع در شمال تالاب گاوخونی برگزار شد، افزود: بیش از نیم قرن است که پساب های صنعتی، کشاورزی و خانگی آغشته به انواع آلاینده های شیمیایی و میکروبی را تحویل تالاب گاوخونی می دهیم و این تالاب بین المللی امروز دیگر به انباشتگاهی از انواع سموم تبدیل شده است.

وی هشدار داد: به تاکید کارشناسان و پژوهشگران، اگر این تالاب بطور کامل خشک شود بعضی از ریزگردهایش تا شعاع 200 کیلومتری و برخی دیگر حتی تا شعاع 500 کیلومتری خواهد رفت و آثار مُخرب زیست محیطی خود را بر زیستگاه انسانی ما تحمیل خواهد کرد.

انتخابی خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها 5 درصد از سطح این تالاب را آب فراگرفته ولی با توجه به ارتفاع آب آن در گذشته که حدود یک تا یک و نیم متر بود، در حقیقت این تالاب هم اکنون کمتر از دو هزارم حجم گذشته اش اّب دارد.

دبیر شورای هماهنگی سمن های محیط زیست استان اصفهان افزود: در سال 72 حجم آب موجود در این تالاب به حدود 2 میلیادر مترمکعب می رسید در حالی که اکنون تنها حدود پنج میلیون مترمکعب آب در آن وجود دارد که همین مقدار هم بشدت در حال تبخیر شدن است.

نویسنده کتاب پابه پای زاینده رود با اشاره به رهاسازی حدود 20 میلیون مترمکعب آب در بهمن سالجاری برای زاینده رود اضافه کرد: حداکثر پنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وای اگر دیو خفته گاوخونی بیدار شود

وای اگر دیو خفته گاوخونی بیدار شود