مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 بهمن 1398 ساعت 05:552020-01-31پزشكي

امکان تشخیص 400 نوع بیماری ژنتیکی در کشور


رییس انجمن ژنتیک ایران با تاکید بر ضرورت ایجاد زیر ساخت ها برای بهره مندی حداکثری از محققان کشور در حوزه های سلامت، گفت: در حال حاضر کشور توانایی تشخیص 400 نوع بیماری ژنتیک را دارد و این در حالی است که تاییدیه های روش های ژن درمانی از سال 2017 از سوی FDA صادر شد.

- دکتر محمود تولایی افزود: ما در کشور قادر هستیم حدود 400 نوع بیماری ژنتیک را تشخیص دهیم، ضمن آنکه بسیاری از بیماری هایی که در گذشته دارای نرخ شیوع بالایی بودند، مانند "سندرم داون" و عوارض ناشی از عقب ماندگی های مختلف، امروزه در پرتو گسترش دانش و ارائه خدمات ژنتیکی مدیریت شده و به حد قابل قبولی رسیده است.

وی کاهش بروز این نوع بیماری ها را منوط به فرهنگ سازی در افق بلندمدت دانست و خاطر نشان کرد: بر این اساس نیاز است تا افراد ناقل بیماری های ژنتیکی و افراد در معرض خطر را شناسایی کنیم تا تحت پوشش کامل از نظر انجام آزمایش های غربالگری قرار گیرند تا بتوانیم شیوع این نوع بیماری ها را در کشور مدیریت کنیم.

تولایی، حوزه ژن درمانی و درمان های ژنتیکی را از شیوع های درمانی نوین و جدید در دنیا دانست و اظهار کرد: تاییدیه های اجرای این نوع درمان ها در سال 2017 و 2018 از سوی FDA صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تشخیص 400 نوع بیماری ژنتیکی در کشور

امکان تشخیص 400 نوع بیماری ژنتیکی در کشور