مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 بهمن 1398 ساعت 15:362020-01-30اجتماعي

موافقت با برداشت 5 تن ماهی از سد شیرین دره مانه و سملقان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که با برداشت آبزیان از سد شیرین دره، در چارچوب قوانین و ضوابط موافق است اما هنوز زمان دقیق آغاز صید اعلام نشده است.

سیدعقیل مرتضوی با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست، برای آغاز صید، مواردی همچون فصل تخم گذاری ماهی ها را در نظر دارد افزود: در برداشت آبزیان از سد شیرین دره، زمینه ها برای اینکه جوامع محلی هم براساس ضوابط از این فرصت استفاده کنند فراهم است.

وی افزود: برآورد می شود، بیش از 100 تن ماهی در سد شیرین دره وجود دارد، البته رقم دقیق آن با مطالعات بیشتر که همزمان با صید انجام می شود، قابل دست یابی است.

وی گفت: یکی از عوامل تغییر کیفیت آب و انتقاد شهروندان از بوی نامطبوع آن براساس مطالعات مشاور تراکم حجم آبزیان در مخزن سد است بنابراین نیاز است برداشت ماهی ها، انجام شود.

وی اظهار داشت: برداشت ماهی، تنها به یک سال محدود نمی شود و نیاز به یک برنامه جامع درخصوص کنترل جمعیت آنها است که بر اساس نتایج مطالعات برداشت برای صید دوره های آتی، تصمیم گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در باره مبلغ قرار داد برداشت ماهی از سد شیرین دره گفت: بر اساس مفاد قرارداد، برنده مزایده باید حقوق دولتی را پرداخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت با برداشت 5 تن ماهی از سد شیرین دره مانه و سملقان

موافقت با برداشت 5 تن ماهی از سد شیرین دره مانه و سملقان