مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 بهمن 1398 ساعت 09:452020-01-30بين الملل

جستجوی شادی موجب افسردگی می شود


باور عمومی افراد این است که بها دادن به شادی منجر به زندگی شادتر می شود، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که این روش نتیجه منفی دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی باور عمومی افراد این است که بها دادن به شادی منجر به زندگی شادتر می شود، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که این روش نتیجه منفی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال نیوز تودی، بها دادن زیاد به شادی ها می تواند باعث شود افراد کمتر احساس شادی کنند و در برخی موارد حتی منجر به بروز نشانه های افسردگی شود.

جالب تر اینکه نظریه ای وجود دارد که نشان می دهد این نتیجه معکوس فقط در دنیای غرب به خصوص در ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد.

در سال 2015 تحقیقی در ژورنال Experimental Psychology رابطه ای مثبت بین بها دادن به شادی و احساس شادی کردن افراد در کشورهای روسیه و آسیای شرقی منتشر شد ولی ناهمخوانی فرهنگ غربی در این خصوص به این دلیل است که شادی هایشان را در گرو دستاوردهای فردیشان و نه اهداف جهانی می دانند.

اخیرا تلاش شده با استفاده از دو تحقیق جداگانه، بامطالعه بر روی افراد در انگلستان به عنوان یکی دیگر از کشورهای غربی، به دلایل احتمالی این ارتباط منفی دست یابند.

فرض محقق این تحقیق بر این است که دلایلی از قبیل تاکید بیش ازاندازه روی احساسات منفی و یا تنظیم نامناسب احساسات مانند احساس خشونت، افسردگی و سرکوب از دلایل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جستجوی شادی موجب افسردگی می شود

جستجوی شادی موجب افسردگی می شود