مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 بهمن 1398 ساعت 09:082020-01-30اجتماعي

بوی نامطبوع صدای مردم بهار را درآورد


رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این بو ناشی از گاز آمونیاک تولید شده در فرایند کمپوست سازی در یک واحد تولید قارچ است.

معصومه پارچیان توضیح داد: در فرایند تولید کمپوست باید نسبت نیتروژن به کربن رعایت شود در غیر اینصورت بوی نامطبوع منطقه را فرا می گیرد؛ همچنین استفاده از کود مرغی در فرایند تولید نیتروژن نیز در انتشار بوی نامطبوع تاثیر دارد.

وی اضافه کرد: پس از گلایه مندی مردم نسبت به این موضوع، صبح امروز موضوع رسیدگی و بوی نامطبوع ناشی از فعالیت یک واحد تولید قارچ محرز و اخطارهای لازم برای رفع این مشکل داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار بیان کرد: پرونده این واحد تولیدی به مرجع قضایی ارسال شده است اما پس از تشکیل پرونده، مدیر واحد اقدام هایی انجام داده که طبق بازدیدهای صورت گرفته در کاهش بوی نامطبوع موثر بوده است.

پارچیان گفت: همچنین یک واحد تولید صنایع غذایی شهرستان بهار نیز به علت دپوی پسماند خط تولید موجب آلودگی خاک و آب های سطحی شده بود که برای او نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: صنایع غذایی در فرایند تولید، ضایعات نیز به جا می گذارند و ماهیت این نوع پسماندها به گونه ای است که کیفیت و ساختمان خاک را تغییر می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی نامطبوع صدای مردم بهار را درآورد

بوی نامطبوع صدای مردم بهار را درآورد