مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 12:002020-01-29اقتصادي

گردش مالی صنعت پسماند افزایش می یابد


حوزه پسماند و مدیریت فناوری با استقبال قابل توجه استارتاپ ها و شرکت های نوظهور فناور رو به رو شده است و با توجه به افزایش قیمت جهانی مواد خام، - حوزه پسماند و مدیریت فناوری با استقبال قابل توجه استارتاپ ها و شرکت های نوظهور فناور رو به رو شده است و با توجه به افزایش قیمت جهانی مواد خام، این حوزه از جمله بخش های رو به رونق و آینده دار عرصه فناوری ایران محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سرانه تولید زباله در جهان، روزانه 300 گرم است، این عدد برای شهروندان ایران بیش از 710 گرم و برای ساکنین شهر تهران 790 گرم است که به معنی 2.

5 برابر متوسط جهانی است.

همچنین به نقل از روزنامه ایران در جهان حدود 2 میلیارد تن زباله صنعتی و شهری تولید می شود که ارزش بازار آن از مرحله جمع آوری تا بازیافت، به 500 میلیارد دلار می رسد.

طبق آمار رسمی ، نزدیک به 75 درصد از زباله کشور، دفن می شود، در حالیکه رقمی در حدود 70 درصد ازپسماند تولید شده در برخی کشورهای توسعه یافته بازیافت می شود و 15 درصد از تولید ناخالص داخلی برخی از این کشورها از این طریق به دست می آیدو همچنین چند شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح های خود را در زمینه بازیافت ضایعات خرما و پسته به مرحله تجاری سازی رسانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مالی صنعت پسماند افزایش می یابد

گردش مالی صنعت پسماند افزایش می یابد