مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 07:102020-01-29اجتماعي

توقف تا بررسی دقیق؛سرنوشت خطر خروج ژئوپارک قشم از یونسکو


وجود اراضی اختصاص یافته به مزارع پرورش میگو در جزیره قشم در حریم ژئوپارک جهانی محل نگرانی فعالین زمین گردشگری از بابت خروج این ژئوپارک مهم از لیست جهانی شد تا جایی که مسئولان ذی ربط را به محل مناقشه کشاند اما صحبت های صورت گرفته خبر از توقف موقتی بخشی .

- ایسنا/هرمزگان وجود اراضی اختصاص یافته به مزارع پرورش میگو در جزیره قشم در حریم ژئوپارک جهانی محل نگرانی فعالین زمین گردشگری از بابت خروج این ژئوپارک مهم از لیست جهانی شد تا جایی که مسئولان ذی ربط را به محل مناقشه کشاند اما صحبت های صورت گرفته خبر از توقف موقتی بخشی از این پروژه تا بررسی نهایی و اعلام نتیجه آن می دهد.

واگذاری اراضی در محدوده طولانی ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو به عنوان جدی ترین تهدید برای خروج ژئوپارک قشم از یونسکو مطرح است.

واگذاری اراضی در جزیره قشم از سال 1396 درحالی شروع شد که همان سال، پروژه ژئوپارک این جزیره موفق شد که به فهرست ژئوپارک های یونسکو بازگردد.

این ژئوپارک یک بار در سال 1385 ثبت جهانی شده بود اما در سال 1391 به دلیل آنچه مشکلات مدیریتی اعلام شد، کارت قرمز گرفت و از این فهرست خارج شد.

اینک کارشناسان معتقدند، واگذاری اراضی که بیشتر با هدف احداث اقامتگاه، مرکز پرورش میگو و آبزیان، پلاژ و شهرک های صنعتی بوده، این ژئوپارک را بار دیگر در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف تا بررسی دقیق؛سرنوشت خطر خروج ژئوپارک قشم از یونسکو

توقف تا بررسی دقیق؛سرنوشت خطر خروج ژئوپارک قشم از یونسکو