مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 05:402020-01-29فرهنگي

از نسخه های خطی با موضوع حضرت فاطمه(س) رونمایی شد


قدیمی ترین نسخه های خطی با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) موجود در گنجینه رضوی در چهل و سومین برنامه سه‎ شنبه‎ های فرهنگی، رونمایی و معرفی شد.

- قدیمی ترین نسخه های خطی با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) موجود در گنجینه رضوی در چهل و سومین برنامه سه‎ شنبه‎ های فرهنگی، رونمایی و معرفی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، کتاب کشف الغمه فی معرفه الائمه تألیف علی بن عیسی اربلی به سال 692 هجری قمری یکی از این آثار بود که به تاریخ زندگانی پیامبراکرم (ص) و حضرت زهرا (ع) و ائمه معصومین (ع) پرداخته است.

این اثر یکی از نسخه های بسیار نفیس موجود در گنجینه رضوی است که توسط محمد بن محمد حلّی صفّار در سال 709 قمری کتابت شده است.

از دیگر نفایس موجود در گنجینه رضوی که در این جلسه مورد رونمایی قرار گرفت، کتاب ذخائر العقبی فی مناقب ذوی القربی تألیف احمد بن عبدالله طبری به سال 694 قمری است و در آن به ذکر فضائل و مناقب خاندان پیامبر (ص) پرداخته شده است.

این اثر به خط نسخ و توسط محمود بن محمد معروف به نجیب ایجی در سال 809 هجری قمری کتابت و توسط ابن خاتون عاملی در 1067 هجری قمری وقف گنجینه رضوی شده است که به لحاظ تاریخ کتابت دومین نسخه خطی موجود در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نسخه های خطی با موضوع حضرت فاطمه(س) رونمایی شد

از نسخه های خطی با موضوع حضرت فاطمه(س) رونمایی شد