مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 21:162020-01-28سياسي

شعرخوانی شاعران آستارا در سوگ زهرا (س)


امام جمعه آستارا عصر سه شنبه در این آیین در سالن شهرداری این شهر گفت: نه تنها بانوان مسلمان، بلکه جهان بشریت به وجود مقدس حضرت فاطمه (س) افتخار می کند و باید سیره آن حضرت در زندگی ما جاری شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: مجاهدت، ایثار و تربیت فرزندانی صالح و دارای هویت از آن بانوی بزرگ اسلام شخصیتی محبوب ساخته و بهترین الگوی رفتاری و اخلاقی برای جهانیان است.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی نقش ویژه ای در تبیین اندیشه های اسلامی دارد و از طریق اشعار آیینی به خوبی می توان مفاهیم مذهبی را به نسل نوجوان و جوان انتقال داد و این از مصادیق بارز فرهنگ سازی است.

مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا هم گفت: شاعران خوبی در حوزه شعر آیینی در آستارا فعالیت می کنند و هدف از برگزاری این برنامه ایجاد، فضای معنوی بین هنرمندان است.

هوشنگ مجرب اظهار کرد: شعر، رسانه ای برای انتقال مفاهیم اجتماعی و معنوی است و باید از این ظرفیت جهت نهادینه کردن فرهنگ فاطمی در جامعه استفاده کرد.

در این برنامه 10 نفر از شاعران آستارا سروده های ترکی و فارسی خود را در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) قرائت کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری آن ساماندهی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعرخوانی شاعران آستارا در سوگ زهرا (س)

شعرخوانی شاعران آستارا در سوگ زهرا (س)