مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 19:152020-01-28بين الملل

پاریس: با ایران درباره اجرای برجام گفت وگو می کنیم


وزیر خارجه فرانسه ضمن حمایت مجدد از برجام، مدعی شد فعال کردن ساز و کار حل اختلاف اقدامی برای حفظ توافق هسته ای سال 2015 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه فرانسه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن پرداختن به مسائل روز این کشور، درباره آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله برجام به اظهار نظر پرداخت و گفت، پاریس کماکان متعد به اجرای توافق هسته ای حاصل شده در وین است.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه فرانسه ، ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در زمینه آخرین فعل و انفعالات پیرامون برجام گفت: ما به برجام بسیار متعهد هستیم و دقیقا به دلیل این تعهد بود که ساز و کار حل و فصل اختلاف را پیش بینی کردیم.

از یک سو، برای این که به ایرانی ها نشان دهیم که نمی توانند هر دو ماه یکبار با انجام اقداماتی از توافق فاصله گرفته یا شکافی در آن ایجاد کنند.

ما نمی توانیم آن را بپذیریم، زیرا این به معناست که طرف ایرانی توافق هسته ای را زیرسئوال می برد، بنابراین قصد داریم در مورد رعایت مفاد توافق با آن ها گفت وگو کنیم.

 وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: ما همچنین به اجرای برجام بسیار متعهد هستیم، زیرا هدف اساسی آن جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای و اطمینان از عدم گسترش سلاح های هسته ای در منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاریس: با ایران درباره اجرای برجام گفت وگو می کنیم

پاریس: با ایران درباره اجرای برجام گفت وگو می کنیم