مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 13:002020-01-28سياسي

زنجان«شهر جهانی ملیله»شد


شهر زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر وب ه نقل از اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان، زنجان با ثبت زنجان، به همراه شهرهای ملایر و روستای قاسم آباد شهرهای شیراز، در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی از سوی شورای جهانی صنایع دستی، تعداد شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی ایران به 14 مورد رسید.

براساس آمار جهانی تاکنون 48 شهر و روستا در دنیا به عنوان شهر یا روستای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیده اند که 40 شهر در منطقه آسیا و اقیانوسیه، 6 شهر در آمریکای لاتین و 2 شهر در اروپا بوده اند.

پیش از این، تبریز برای فرش، اصفهان برای صنایع دستی خلاق، مشهد برای گوهرسنگ ها، لالجین همدان برای سفال، مریوان کردستان برای کلاش بافی (گیوه)، سیرجان کرمان برای گلیم شیریکی پیچ، آباده در حوزه منبت، میبد یزد در رشته زیلوبافی و روستاهای خراشاد خراسان جنوبی در حوزه حوله بافی و کلپورگان سیستان و بلوچستان برای سفال گری 7 هزار ساله در فهرست شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیده اند.

گفتنی است شهر زنجان در مرداد سال 97 به عنوان شهر ملی ملیله ایران برگزیده شده و امسال نیز پس از سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی همراه با رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه این شورا، این شهر در زمره شهرهای جهانی صنایع دستی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان«شهر جهانی ملیله»شد

زنجان«شهر جهانی ملیله»شد