مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 09:552020-01-28اقتصادي

96 درصد مطالبه چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد


اکبر کرامتی روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به میزان کشت چغندرقند طی سال زراعی جاری گفت: 29 هزار و 393 هکتار از اراضی این استان به کشت چغندرقند اختصاص یافته بود که از 27 هزار و 300 هکتار از اراضی برداشت محصول صورت گرفت.

وی با اشاره به خرید یک میلیون و 80 هزار تن محصول چغندرقند از کشاورزان این استان، ادامه داد: میزان برداشت این محصول در پی شرایط اقلیمی و محدودیت های کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: تنها 122 هزار تن از چغندرقند تولیدی آذربایجان غربی به خارج از استان صادر و باقی محصولات تولیدی توسط کارخانه های تولید قند این استان خریداری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت تولیدی چغندرقند در آذربایجان غربی، اظهار داشت: باید عملکرد فعالان این حوزه و میزان تولید، مورد رصد دقیق قرار گیرد تا با کاهش کشت این محصول مهم مواجه نشویم.

حسین سیوانی بیان کرد: کاهش کشت چغندرقند و به تبع آن کاهش برداشت این محصول کشاورزی مساله ای مهم است که باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.

وی افزود: عملکرد امسال چغندرکاران باید مورد بررسی قرار گیرد تا افت کاشت و تولید در این حوزه طی سال زراعی آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 درصد مطالبه چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

96 درصد مطالبه چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد