مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:552020-01-28اجتماعي

روادگاه امام حسن عسگری (ع) در قصرشیرین ساماندهی می شود


روستای چم امام حسن از توابع بخش مرکزی و در23 کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان و در مسیر قصرشیرین _ گیلانغرب واقع است که روادگاهی منتسب به امام حسن عسگری (ع) در این روستا بنا شده که همواره مورد احترام مردم و پذیرای شماری از مسافران و زائران از سراسر کشور است.

در اطراف این بنای تاریخی که از مکان های دینی و زیارتی قصرشیرین است و در یک مکان بکر گردشگری بنا شده، درختان خرما و طبیعت سبزی وجود دارد که علاوه بر این یک چشمه آب گرم نیز در این محل وجود دارد که بسیاری افراد به واسطه اثر درمانی به آن مراجعه می کنند.

بنا بر روایت تاریخی، این منطقه محل عبور امام حسن عسگری (ع) بوده که به قصد زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) از عراق عازم خراسان بوده از این رو ایشان یک شبانه روز در این مکان توقف داشته اند.

روادگاه امام حسن (ع) محل حضور تیپ مسلم بن عقیل و شهادت جمعی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است و برهمین اساس کاروان های راهیان نور نیز برای آشنایی با خاطرات سال های جبهه و دفاع مقدس به این مکان مراجعه می کنند ضمن اینکه در اطراف آن نیز منابع عظیمی از نفت، قیر و ذغال سنگ وجود دارد.

در حاشیه این مکان نیز قبرستانی قدیمی با قدمتی حدود یک هزار سال وجود دارد که سنگ نوشته های آن ها به شکل خطوط تصویری است که براساس گمانه زنی ها مربوط به دوره قبل از اسلام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روادگاه امام حسن عسگری (ع) در قصرشیرین ساماندهی می شود

روادگاه امام حسن عسگری (ع) در قصرشیرین ساماندهی می شود