مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:362020-01-28اقتصادي

مخاطرات مخروط افکنه و سیلاب شهری کرج


وقوع حدود 20 سال کم بارشی و خشکسالی سبب شده تا کمتر کسی به فکر سیل و مهار سیلاب ها در بسیاری از مناطق کشور از جمله استان البرز و کلانشهر کرج باشد، حادثه ی طبیعی که از فروردین ماه امسال بار دیگر بر سرزبان ها افتاد و مسوولان را به چاره جویی برای کم کردن آثار مخرب آن به حرکت وا داشت.

اگر چه در 2 دهه گذشته سیلاب هایی در مناطقی از کشور مانند سیل تابستان سال 96 استان ایلام به واسطه تغییر اقلیم و به صورت ناگهانی به ثبت رسید اما سیل گسترده نوروز 98 استان های گلستان ، خوزستان ، لرستان ، کرمانشاه و ایلام و سیل اخیر در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان گواه این مدعا است که افزون بر خطرات همیشگی زلزله باید در مقابل سیل و آبگرفتگی معابر اقدام پیشگیرانه داشت.

موقعیت جغرافیایی و سرزمینی هر منطقه طبق بررسی ژئوپلتیک قابل بررسی و کدگذاری برای اجرای طرح های عمرانی و ایمن سازی است و به طور قطع سبک معماری و مهندسی امروزی به واسطه دانش گسترده بشری و دستیابی به فناوری پاسخگوی بسیاری از سووالات است.

با این اوصاف استان البرز مرکز آن یعنی کلانشهر کرج از قاعده تهدیدات طبیعی و نیازسنجی ها خارج نبوده و می بایست به فراخور تهدیدات باید اقدامات اساسی برای ایمنی آن انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخاطرات مخروط افکنه و سیلاب شهری کرج

مخاطرات مخروط افکنه و سیلاب شهری کرج