مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:362020-01-28اقتصادي

قیمت زعفران در بازار جهانی منصفانه نیست


محسن احتشام دوشنبه شب در نوزدهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه زعفران، فخر خراسان جنوبی است گفت: تمام تلاش اتاق بازرگانی در شورای ملی زعفران تعیین قمیت مناسب است تا بتوانیم زعفران کشاورزان کشوررا با قیمت واقعی به فروش برسانیم.

وی اظهار داشت: زعفران با معیشت بیش از 200 هزار خانوار در استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی عجین شده است و این موضوع صادرات زعفران را با اهمیت کرده لذا باید بتوانیم قیمت منصفانه ای برای زعفران در دنیا تعیین کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: قیمت منصافه سبب می شود دسترنج کشاورزان با قیمت واقعی به فروش برسد لذا تمام تلاش اتاق بازرگانی تعیین قمیت مناسب برای این محصول است.

وی عنوان کرد: در بازار جهانی شاهد قیمت های متفاوتی از خرید زعفران هستیم که این قیمت ها منصفانه نیست و شورای ملی زعفران تلاش دارد با برندسازی، حضور در بازار جهانی و مدیریت بازار صادرات زعفران به سمتی حرکت کند که قیمت زعفران به نفع کشاورزان منصفانه تعیین شود.

احتشام گفت: در نظر داریم از مراحل تولید تا بسته بندی زعفران از حقوق مصرف کننده هم در داخل و هم در خارج دفاع کنیم تا مصرف کننده هم کالای با کیفیت دریافت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت زعفران در بازار جهانی منصفانه نیست

قیمت زعفران در بازار جهانی منصفانه نیست