مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 06:252020-01-28پزشكي

70 نوع ماده سرطان زا در مواد دخانی/60 هزار مرگ در ایران


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: هفت هزار نوع ماده شیمیایی در مواد دخانی وجود دارد که 70 نوع آن سرطان زا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد جنیدی جعفری، با اشاره به پیوستن واحدهای صنفی به پویش نم نم نه به مواد مخدر نه به مواد دخانی، به منظور حفظ سلامت نوجوانان و جوانان، افزود: این پویش با هدف فرهنگ سازی برای کاهش عرضه محصولات دخانی و جلب حمایت های مردمی از واحدهای صنفی مجاز عرضه که داوطلبانه از فروش محصولات دخانی خودداری کرده اند، آغاز شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاران فعال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که پیشنهاد دهنده اولیه این پویش هستند، بیان داشت: متصدیان واحدهای صنفی با آگاهی از خطرات مصرف دخانیات و اعتقادات راسخی که در مورد تاثیرات منفی عرضه دخانیات بر برکت و روزی خود دارند و همچنین نقش بارزی که می توانند در تحقق اهداف سلامتی در نسل بدون دخانیات ایفا کنند، به این پویش می پیوندند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، مضرات استعمال دخانیات و به خطر افتادن سلامت جوانان و تاثیر قابل توجه این طرح بر کاهش دسترسی و مصرف دخانیات را مورد اشاره قرار داد و گفت: واحدهای صنفی در این پویش با شعار ما از سودش گذشتیم شما هم از مضراتش بگذرید از فروش مواد دخانی خودداری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 نوع ماده سرطان زا در مواد دخانی/60 هزار مرگ در ایران

70 نوع ماده سرطان زا در مواد دخانی/60 هزار مرگ در ایران