مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 06:202020-01-28پزشكي

ضرورت فرهنگ سازی برای اهدای عضو


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بر ضرورت فرهنگ اهدای عضو تاکید کرد و گفت: در سال آینده موارد پیوند عضو را می بایست حداقل به 20 مورد افزایش دهیم.

- دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست با رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و هیئت همراه گفت: جاده های استان مرکزی یکی از پر تردد ترین جاده های کشور است محسوب می شودد و به دلیل وقوع حوادث جاده ای ، حجم زیادی مصدومان این حوادث به بیمارستانهای استان مرکزی منتقل می شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعین و مجروحین حوادث ترافیکی در بیمارستانهای استان مرکزی بومی نیستند افزود: یکی از مشکلاتی که در بحث پیوند اعضاء در استان مرکزی وجود دارد این است که بسیاری از افرادی که شرایط اهداء عضو را در بیمارستانهای استان دارند مربوط به استان ما نیستند و این اتفاق، تصمیم گیری برای خانواده های آنها را مشکل تر می کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ اهدای عضو در استان مرکزی کمرنگ است و باید برنامه ها و اقدام هایی در جهت ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ در استان صورت پذیرد و برای ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه که یک امر خیرخواهانه محسوب می شود، نیازمند همکاری و حمایت تمامی ارگانها و دستگاه ها به خصوص رسانه ها و صدا و سیمای استان مرکزی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت فرهنگ سازی برای اهدای عضو

ضرورت فرهنگ سازی برای اهدای عضو