مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:502020-01-28اقتصادي

خسارت 104 میلیارد تومانی سیل به باغات موز سیستان و بلوچستان


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب اخیر سبب خسارت 104 میلیارد تومانی به باغات موز این استان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل ا روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، امان الله طوقی اظهار داشت: سیل کم سابقه دیماه سال جاری و طغیان سهمگین رودخانه ها 70 درصد باغات موز در شهرستان های کنارک، چابهار و سرباز را تخریب کرد و بیش از 104 میلیارد تومان به این باغات خسارت تحمیل کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سطح زیر کشت موز در استان سیستان و بلوچستان 5 هزار هکتار بود که در اثر بارندگی های 20و 21 دیماه به 3500 هکتار از موزستان ها بین 10 تا 100 درصد خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد باغات موز خسارت دیده بالای 50 درصد آسیب دیده اند وبا توجه اهمیت احیای باغات میوه های گرمسیری که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه دارد سازمان جهاد کشاورزی بازسازی باغات موز در جنوب استان را با مرمت جاده های دسترسی به مزارع، رسوب برداری از سطح باغات و تسطیح و آماده سازی باغات برای کشت مجدد نهال آغاز کرده است.

طوقی در خصوص تهیه نهال مورد نیاز برای احیای موزستان ها گفت: بخشی از نهال ها از پاجوش های موجود و بخشی هم نهال کشت بافتی که توسط مراکز تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 104 میلیارد تومانی سیل به باغات موز سیستان و بلوچستان

خسارت 104 میلیارد تومانی سیل به باغات موز سیستان و بلوچستان