مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:302020-01-28اقتصادي

750 هزار هکتار از ارضی کردستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 750 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرید سپری اظهار داشت: امسال به دلیل بارندگی مناسب که در پاییز داشتیم جزو سال های نادر برای غلات است و سطح ایده آل را داریم.

وی با بیان اینکه 32 هزار و 450 هکتار سطح زیرکشت گندم استان کاملاً سبز شده است، افزود: سطح زیرکشت کلزا هم در استان یک هزار و 111 هکتار است و 313 نفر بهره بردار نیز در این زمینه در سطح استان فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت ها و رویکرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی در استان کردستان کشت گیاهان کم آب بر علوفه ای است.

سپری با بیان اینکه سالانه 750 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت محصولات کشاورزی می رود که در زمینه عملکرد گندم دیم و آبی در کشور حرف برای گفتن داریم، یادآور شد: امسال نسبت به سال 89 یعنی 10 سال قبل 32 درصد در گندم دیم و 12 درصد در گندم آبی رشد داریم.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت و تولید سیب زمینی، خیار و گوجه فرنگی در استان نیز در شرایط بسیار مطلوبی است، بیان کرد: هشت هزار و 119 هکتار از اراضی استان زیر کشت سیب زمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

750 هزار هکتار از ارضی کردستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است

750 هزار هکتار از ارضی کردستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است