مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 21:552020-01-27دانش

نیچر در نقش مادر برای علوم بشر


مجله نیچر(Nature) یکی از ژورنال های معتبر دنیای علم است که در طول عمر 150 ساله خود همواره به پیشرفت بشر و تبدیل زمین به جایی بهتر برای زندگی نقش موثری داشته است.

- مجله نیچر(Nature) یکی از ژورنال های معتبر دنیای علم است که در طول عمر 150 ساله خود همواره به پیشرفت بشر و تبدیل زمین به جایی بهتر برای زندگی نقش موثری داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه علمی نیچر (Nature) یک نشریه بین المللی هفتگی است که بهترین پژوهش های داوری همتا را در همه زمینه های علم و فناوری براساس اصالت، اهمیت، علایق میان رشته ای، بهنگام بودن، دسترسی، ظرافت و نتیجه گیری های شگفت آور منتشر می کند.

داوری همتا، بازنگری با دقت یا داوری دقیق(Peer review) به روند بازنگری همه جانبه مقاله های علمی توسط متخصصان همان رشته گفته می شود.

متخصصان آن رشته، پژوهش های دریافت شده را تجزیه و تحلیل و یافته های آن را بررسی می نمایند و به پرسش های ویژه ای که دیگر صاحب نظران، اعم از مسئولین مجله(معمولا سردبیران) و خوانندگان متخصص مطرح می کنند، پاسخ می دهند.

سپس داوران همتا نکته های مفیدی در مورد میزان اهمیت و نوآوری و طرز ارائه نتایج و اعتبار آنها، رعایت اصول اخلاقی و سایر ویژگی های مقاله هایی که داوری می نمایند، مطرح می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیچر در نقش مادر برای علوم بشر

نیچر در نقش مادر برای علوم بشر