موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 17:452020-01-27اجتماعي

پرشکفت روستایی تاریخی در دل زاگرس


روستای پرشکفت که به واسطه وقوع حادثه زلزله خانه زنیان نامش بر سر زبان ها افتاد، یک روستای تاریخی است که پیشینه ان به دوران ساسانی است.

- روستای پرشکفت در فاصله 40 کیلومتری شیراز قرار دارد، یکی از نقاط دیدنی استان فارس محسوب می شود که در ارتفاعات رشته کوه زاگرس قرار گرفته و تنها راه دسترسی آن یک جاده کوهستانی خاکی است.

این روستا که جمعیت آن در زمستان به کمتر از 80 نفر می رسد، از سه سال قبل به واسطه ایجاد یک اقامتگاه بومگردی، مورد توجه گردشگران، خصوصا گردشگران خارجی قرار گرفت.

یکی از زیبایی های این روستا، بافت خاص و بکر خانه هایی است که به شکل خشکه چینی با سنگ احداث شده است؛ به این معنا که سنگ ها بدون آنکه ملاتی بین آنها باشد، روی هم چیده شده و دیوارهای خانه را تشکیل می دهند و سقف خانه نیز از تیرهای چوبی درست شده است.

پرشکفت، که سه اثر برج مانند سنگی نیز از دوران ساسانی در خود دارد، در این ایام و به واسطه بارش برف اخیر، فاقد هرگونه دسترسی جاده ای است.

هاشم سلطانیان، مدیر اقامتگاه بومگردی پرشکفت در یک گفت و گوی تلفنی به ایسنا گفت: در تماسی که با اهالی روستا داشتم، اعلام کردند که زلزله خسارت جانی به دنبال نداشته اما خسارت مالی به دلیل بافت روستا، زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرشکفت روستایی تاریخی در دل زاگرس

پرشکفت روستایی تاریخی در دل زاگرس