مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 13:052020-01-27اقتصادي

اقتصاد دیجیتال 60 درصد تولید ناخالص جهانی را در برمی گیرد


معاون دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات گفت: طبق مطالعات مجمع جهانی اقتصاد، تا سال 2022، بیش از 60 درصد از GDP جهانی، دیجیتالی شده خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمال صوفیه در سیزدهم فروم اقتصاد دیجیتال که با تمرکز بر دیدگاه های خرد و ویژگی های کلیدی اقتصاد دیجیتال برگزار شد، گفت: اهمیت موضوع اقتصاد و تحول دیجیتال، ناشی از گزارشی است که مجمع جهانی اقتصاد در اهمیت و وسعت اقتصاد دیجیتالی شده، ارائه و در آن اعلام کرده که تا سال 2022، بیش از 60 درصد GDP جهانی، دیجیتالی شده خواهد بود.

معاون دفتر بررسی های اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این گزارش همچنین برآورد شده که حدود 70 درصد ارزش جدید خلق شده در اقتصاد، در طول دهه آینده مبتنی بر پلتفرم هایی باشد که به صورت دیجیتالی، فعال شده اند.

این در حالی است که در حال حاضر هنوز، نزدیک 50 درصد جمعیت جهان در اقتصاد دیجیتال هیچگونه مشارکتی ندارند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال شاخه ای از اقتصاد است که به مطالعه کالاها و خدمات دیجیتال می پردازد، گفت: به بیان دیگر، کالاها و خدمات دیجیتال، تشکیل دهنده اقتصاد دیجیتال هستند؛ زیرا طبق تعریف، اقتصاد دیجیتال اقتصادی مبتنی برICT مانند اینترنت، گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد دیجیتال 60 درصد تولید ناخالص جهانی را در برمی گیرد

اقتصاد دیجیتال 60 درصد تولید ناخالص جهانی را در برمی گیرد