مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 11:002020-01-27اقتصادي

افزایش 14 درصدی صادرات و واردات در بندر بوشهر


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و بوشهر گفت: در ده ماه امسال میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر  2 میلیون و 540 هزار تن بوده نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است.

- مرکز بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در نشست با خبرنگاران افزود: از 2 میلیون و 540 هزار تن تخلیه و بارگیری، یک میلیون و 300 هزار تن تخلیه یا واردات و یک میلیون و 200 هزار تن بارگیری یا صادرات در بندر بوشهر به ثبت رسیده است.

او با اشاره به این که این آمار تنها برای بندر تجاری بوشهر است، افزود: بندر های دیگری هم مانند عسلویه و خارگ فعال هستند که نفت و مواد هیدروکربنی و با حساب آن ها صادرات و واردات کل بندر های استان در ده ماه امسال 60 میلیون تن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و بوشهر درباره طرح لایروبی و ترمیم کانال دسترسی بندر بوشهر هم گفت: این طرح از اسفند پارسال شروع شد و اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا چهار ماه آینده به پایان خواهد رسید.

او با بیان این که اعتبار این طرح 190 میلیارد تومان است، ادامه داد: با پایان این طرح، عمق کانال دسترسی بندر بوشهر 11 متر می شود و کشتی های 30 هزار تنی می توانند در این بندر پهلوگیری کنند.

ارجمندزاده اعتبارات طرح های این اداره کل را 580 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ابتدای امسال، 86 میلیاردتومان اعتبار در اختیارمان قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 14 درصدی صادرات و واردات در بندر بوشهر

افزایش 14 درصدی صادرات و واردات در بندر بوشهر