مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 10:002020-01-27اجتماعي

درختان سازگار در حاشیه رودخانه اترک مراوه تپه کشت می شود


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: زراعت چوب و کشت درختان سازگار و گونه اصلاح شده بومی به نام «آلبا پده» (alba pede) در حاشیه رودخانه اترک شهرستان مراوه تپه انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، ابوطالب قزل سفلو در جلسه توسعه فضای سبز شهرستان مراوه تپه با اشاره به اهمیت فضای سبز در سالم سازی محیط و مقابله با آلودگی هوا اظهار کرد: حفاظت از منابع طبعی وظیفه همگانی است و باید برای حفظ تمامی مولفه محیط زیست همچون آب، خاک، جنگل و مراع برنامه ریزی دقیق داشت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ و گسترش فضای سبز تصریح کرد: توسعه فضای سبز این شهرستان در راستای مصوبات ستاد توسعه فضای سبز استان انجام می گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطرنشان کرد: زراعت چوب و کشت درختان سازگار و گونه اصلاح شده بومی به نام آلبا پده (alba pede) در حاشیه رودخانه اترک و کشت بوته ها و درختچه های سازگار در مراتع شهرستان مراوه تپه انجام می شود.

قزل سفلو با توجه به تغییر اقلیم و روند فرسایش خاک و همچنین کاهش سطح آب های شیرین تاکید کرد: در این شهرستان باید تغییر الگوی کشت در اراضی کم بازده و با بارندگی کمتر از 250 میلیمتر صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان سازگار در حاشیه رودخانه اترک مراوه تپه کشت می شود

درختان سازگار در حاشیه رودخانه اترک مراوه تپه کشت می شود