مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 09:052020-01-27حوادث

جریمه و نمره منفی از آنِ کیست: مالک یا راننده خودرو؟


رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در خصوص جزییات تخصیص جریمه و نمره منفی در صورتی که مالک و راننده خودرو متفاوت باشند توضیح داد.

- سرهنگ احمد کرمی اسد رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، درباره چگونگی تخصیص جرائم رانندگی و نمره منفی حاصل از آن به مالک یا راننده خودرو اظهار داشت: برای 20 تخلف حادثه ساز هم نمره منفی و هم جریمه ارسال می شود؛ وقتی پلیس تخلف رانندگی را مشاهده کرده و راننده متخلف حضور دارد اعمال قانون به صورت تسلیمی است؛ در این صورت نمره منفی برای راننده درج شده و جریمه را برای پلاک خودرو ثبت می کنند.

رییس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر تخلفات وسیله نقلیه به واسطه دوربین هوشمند کنترل شود هم جریمه و هم نمره منفی به پلاک خودرو یعنی مالک خودرو تعلق می گیرد؛ یعنی نمره منفی در گواهینامه مالک خودرو ثبت می شود.

سرهنگ کرمی اسد به بحث نمره منفی پرداخت و گفت: در بحث نمره منفی برای تخلفاتی که به صورت تسلیمی توسط پلیس کنترل می شود در واقع قبض جریمه به راننده خودرو تحویل داده می شود؛ به این صورت که  پس از ارتکاب تخلف توسط راننده، پلیس راهور وسیله را متوقف کرده و مبادرت به جریمه راننده متخلف می نماید؛ در این صورت نمره منفی قطعا در سوابق راننده درج خواهد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه و نمره منفی از آنِ کیست: مالک یا راننده خودرو؟

جریمه و نمره منفی از آنِ کیست: مالک یا راننده خودرو؟