مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 08:502020-01-27اقتصادي

کشاورزان مهابادی مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند


با توجه به افت قابل ملاحظه دما و احتمال وقوع سرمازدگی کشاورزان مهابادی توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز های جاری به علت شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد میانگین دما به طور محسوسی در منطقه کاهش یافته به طوری که دمای بیشتر مناطق به زیر صفر درجه خواهد رفت.

سعیدیان افزود: بهره برداران بخش کشاورزی تمهیدات و اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع سرمازدگی و بروز خسارت احتمالی به محصولات زراعی و باغی، دامداری ها، مرغداری ها و گلخانه ها و .

به کار گیرند.

وی به تجهیز سیستم گرمایشی اشاره و اضافه کرد: کشاورزان گلخانه ها را به سیستم گرمایشی تجهیز و همچنین از کشت زراعتهای پاییزه آبی و دیم ،بستن دریچه های انبارهای نگهداری میوه را برای جلوگیری از یخ زدگی بسته نگه دارند و خودداری کنند.

سعیدیان گفت: همچنین برای جلو گیری از ایجاد خسارت در برابر حیوانات جونده، خودداری از هرس درختان میوه تا پایان فصل سرما، احتیاط در انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در اماکن دام و طیور در مرغداری ها و گاوداری ها و تنظیم جیره غذایی در مزارع پرورش ماهی اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان مهابادی مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند

کشاورزان مهابادی مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند