مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 07:452020-01-27پزشكي

اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه مرکز بهداشت سمنان


رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سه مرکز بهداشت و خدمات درمانی سمنان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، - تحول سلامت و تقدم آن بر درمان است.

نوید دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، از اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت به صورت پایلوت در شهر سمنان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از آذرماه سال جاری در سطح سه مرکز خدمات بهداشتی و درمانی سمنان اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در مراکز شهید مطلبی، مرحوم فامیلی و مرکز بهداشتی و خدمات درمانی خیرآباد سمنان در دست اجرا است، افزود: یک نفر از اعضای هر خانه در راستای اجرای این طرح برای آموزش دهی در بخش های مختلف پزشکی و ارتقای سلامت و پیشگیری از درمان ساماندهی می شود.

آموزش شیوه های مراقبت از بیماری های غیر واگیر رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در گام دوم این طرح سفیران سلامت خانواده ها که آموزش های لازم را فراگیری کردند، نیازهای سلامت را در خانواده به دانشگاه علوم پزشکی منتقل می کنند، خاطرنشان کرد: آموزش های لازم درزمینهٔ تغذیه و رفتارهای سلامت ازجمله سرفصل های مهمی است که در این طرح دنبال می شود.

دانایی شیوه های مراقبت از بیماری های خاص و غیر واگیر مثل دیابت و فشارخون و مشکلات قلبی را از دیگر برنامه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه مرکز بهداشت سمنان

اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه مرکز بهداشت سمنان