مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 07:402020-01-27اقتصادي

توسعه کشت دیم به دنبال افزایش بارندگی ها در تایباد


با توجه به اینکه زراعت دیم بستگی به نزولات آسمانی دارد، در سال جاری میزان بالای بارندگی ها در این شهرستان مرزی سبب توسعه کشت دیم در میان کشاورزان شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: با توجه به اینکه زراعت دیم بستگی به نزولات آسمانی دارد، در سال جاری میزان بالای بارندگی ها در این شهرستان مرزی سبب توسعه کشت دیم در میان کشاورزان شده است.

محمد میری دیسفانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت عملیات دیم کاری به خصوص در زراعت گندم و جو این مدیریت برای جلوگیری از کشت بذور آلوده به بذر علف های هرز و استفاده از بذور گواهی شده و مناسب بیش از 20 تُن بذر بین کشاورزان دیم کار در این شهرستان توزیع کرده است.

وی ادامه داد: هرچند زراعت دیم بستگی به نزولات آسمانی دارد، اما کیفیت و روش شخم و نیز تهیه به موقع زمین های مزروعی دیم و اِعمال شیوه های صحیح کشت تأثیر بسیار عمده ای در بهبود وضعیت زراعت و در نتیجه افزایش تولید دارد.

وی مقدار بارندگی سالیانه را در زراعت دیم اولین و مهم ترین عامل موثر بر عملکرد محصول ذکر کرد و افزود: به طور کلی مناطقی که دارای آب و هوای معتدل و بارندگی سالیانه مطلوب و بیش از نرمال هستند، برای زراعت گندم و جو به صورت دیم مساعد می باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت دیم به دنبال افزایش بارندگی ها در تایباد

توسعه کشت دیم به دنبال افزایش بارندگی ها در تایباد