مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 07:002020-01-27دانش

آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر


رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امضای قرارداد با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای طراحی و ساخت ماهواره دوم این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده، - قرار است ماهواره ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شود و اعتبارات اولیه آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید احمد معتمدی با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: عملکرد ماهواره پیام بسیار مثبت بود.

اگرچه ماهواره بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیام رسید؛ اما متاسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قراردهد.

معتمدی اظهار کرد: در همان روز پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه تاکید کرد.

در سناریوی پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات شد و بر اساس برنامه های این وزارتخانه برای توسعه فناوری های فضایی، این سناریو مورد تایید قرار گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر و با استفاده از فناوری های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر

آغاز ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر